Skip directly to content

Munkatársaink mondták

Munkatársaink mondták

Pozsár Réka, Senior Brand Manager

A Budapesti Corvinus Egyetemen végzett közgazdászként. 2006 szeptemberében került a Pfizerhez brand manageri pozícióba. 2009 áprilisában a Kórházi - Onkológia csapatban nyújtott kiemelkedő szakmai teljesítményéért senior brand manageri pozícióba lépett elő.

Hogyan indult a karrierje?


A Budapesti Corvinus Egyetemen végeztem közgazdászként. Három évig a L’Oréalnál dolgoztam brandmenedzserként. Nagyon szerettem azt a munkát, de egy idő után új dolgokat akartam tanulni. Úgy gondoltam, és ez be is igazolódott, hogy nincs olyan hely, ahol többet lehetne tanulni egy új termékről, mint egy gyógyszerforgalmazó és -gyártó óriáscég. Egyszóval érdekelt a gyógyszeripar, a Pfizerről kifejezetten jó dolgokat hallottam.

Munkája során számos orvossal kell tárgyalnia. Elfogadják Önt partnernek?


Teszünk érte. Egyrészt nagyon alapos, egy-egy termék esetében akár hónapokig tartó oktatást kapunk. Másrészt minden termékmenedzser mellett dolgozik egy orvostanácsadó, aki mindent tud az adott területről. Ők nem csak a termékek orvosi aspektusaiért felelnek, de a mi medical képzésünkért is. A kérdésre konkrétan válaszolva: egyenrangú partnernek tekintenek. Néha az is előfordul, hogy az orvosok kollégának hisznek. Számomra ez a legpozitívabb visszajelzés, ami nemcsak engem, hanem azokat a Pfizeres kollégákat is minősíti, akik mellettem állnak.

Hány termék tartozik Önhöz, és mitől függ ezek mennyisége?


Egy pszichiátriai termékkel kezdtem, és eljutottam odáig, hogy egy időben öt különféle gyógyszerért feleltem, ma pedig egy nagy forgalmú, stratégiailag fontos onkológiai orvosságért. A termékek mennyisége a cég promóciós céljaitól, adott termékek piaci súlyától és a termékmenedzser preferenciáitól függ. A Pfizernek köszönhetően közgazdászként is lehetek gyógyszeripari termékmenedzser, de ehhez sokat kell tanulnom. Igaz, ezt cseppet sem bánom, sőt kifejezetten élvezem, amikor megkapom az adott gyógyszerhez tartozó háttéranyagot.

Hogyan telik egy napja?


Tárgyalás szakorvosokkal és betegszervezetekkel, konferenciaszervezés, és természetesen napi szinten beszélek az orvoslátogatókkal. A cégen belül rengeteg kereszt-funkcionális projekt fut, ami szintén mindennapi elfoglaltságot jelent. És hát a multi cégek jellemző munkafolyamatai: stratégiai tervezés, eladástervezés, beszámolók készítése, kapcsolattartás a beszállítókkal, stb.

Nem nehéz lelkileg feldolgozni, hogy naponta betegségekkel kell foglalkoznia?


A képzések, amiket kaptam, lelkileg kissé megterhelők voltak, de attól, hogy korábban nem tudtam az egyes betegségekről részletekbe menően, attól azok még léteztek és léteznek. A dolog pozitív aspektusa: van egy sor nagyon hatásos gyógyszerünk bizonyos betegségekre, így emberek ezreinek tudjuk megmenteni, vagy élhetőbbé tenni az életét.

Kinek ajánlja a Pfizert, mint munkaadót, és kinek nem?


A marketingesek sok ötletüket nem tudják megvalósítani, mert a gyógyszeripart nagyon komolyan szabályozzák. Csak vényköteles gyógyszereink vannak, ezért a legtöbb klasszikus módszert nem alkalmazhatjuk a termékeink megismertetésére, nem hirdethetünk, nem beszélhetünk a betegekhez. Szűkek a lehetőségeink, de rá lehet jönni, hogy hogyan lehet ezen a keskeny mezsgyén belül gondolkodni, „out of the box” módon kreatívnak lenni. Aki nem tudja elfogadni, hogy az elején az ötletei nagy részét visszadobják, az ne jöjjön ide. Azokat várjuk, akik élvezik, hogy el lehet kanyarodni a klasszikus marketingtől. Azok is megtalálják a számításukat, akik profi keretek között akarnak dolgozni. Itt ugyanis folyamatosan képeznek bennünket, amibe nemcsak a pharmamarketing, és a gyógyszeripar újdonságainak átadása tartozik, hanem a vezetői képességek fejlesztése is. Állandóan napirenden van a cégen belüli folyamatok javítása, és újabbnál-újabb módszereket dolgoznak ki a munkavállalók teljesítményének elismerésére. Tanulunk, fejlődünk, egyszóval jó érzés a Pfizernél dolgozni. Nehezen tudom elképzelni, hogy a jelenlegi munkámnál jobbat találjak.

Hol látja magát öt év múlva?


Jól mennek itt a dolgok; főnököm elismeri a munkámat, és elképesztően profin menedzseli a csapatot. Hihetetlenül jó a társaság, és nagyon tetszik az a szervezeti kultúra, amit itt naponta átélünk. Ráadásul annál a cégnél dolgozom, amely a világon legtöbbet költ kutatás-fejlesztésre bármely iparágat tekintve. Egyszóval a Pfizernél látom magam néhány év távlatában is!

Dr. Buru Ágnes Zsuzsa, Orvoslátogató

Fogorvosként szerzett diplomát. Négy év praktizálás után, 1995-ben jelentkezett a Pfizerhez orvoslátogatónak.

Mi a végzettsége és hogyan került a Pfizerhez?


A fogorvosi diploma megszerzését követően, négy év praktizálást után, megérett bennem a váltás gondolata. Egy egyetemi ismerősöm akkor már orvoslátogatóként dolgozott, ő mesélt nekem erről a szakmáról. Az ő elbeszélései alapján nagyon megtetszett ez a típusú munka és mivel éppen akkor kezdődött a bővítés a Pfizernél, úgy döntöttem én is jelentkezem. A kiválasztási folyamat során két lépcsős interjúztatáson mentem keresztül, de végül elnyertem az állást.

Hogyan telik egy napja és mit szeret a munkájában?


Általában 6:10-kor kelek, hogy elvigyem a lányomat az iskolába. Majd megiszom a reggeli kávémat és irány a terület. Délelőtt látogatom a háziorvosokat faluról-falura, a kórházi orvosokat pedig délutánra hagyom. A házi orvosokhoz részben előre leegyeztetett, konkrét időpontokban megyek, részben pedig már alig várják, hogy bekopogjak hozzájuk és kávé vagy cigi szünetet tarthassanak. A cigit viszont már nem engedélyezem, helyette inkább a leszoktatásról beszélek nekik. A kórházi szakorvosokkal azonban már más a helyzet, velük munkakörükből adódóan nehezebb időpontot egyeztetni, így az ő elérésük általában nagyobb szervezést is igényel. A látogatások során ismertetem a gyógyszert, illetve információt nyújtok és gyűjtök be a termékekről. És, hogy mit szeretek a munkámban? Majdnem mindent, még mindig! Mert szeretem a változatosságot és a különböző nehézségű feladatokat. Élvezem, hogy a munkám során rengeteg emberrel találkozhatok és beszélgethetek illetve, hogy jó kapcsolatot építhetek ki az orvosokkal.

Melyek a legfontosabb szakmai tapasztalatai, sikerei?


Nagyon sok van, egyet nem is tudnék kiemelni. Mindenekelőtt úgy érzem, hogy én itt rengeteget tanultam mind a Pfizertől, mind az orvosoktól egyaránt. Pontosan ez az, ami még ennyi év után is itt tart engem. A folyamatos tanulási lehetőség és a számtalan sikerélmény. Persze meg kell tanulni értékelni a kisebb sikereket is. Nekem az is öröm, ha például egy orvos, akivel évekig nem találtam meg a közös hangot, egyszer csak megnyílik, és a továbbiakban sikeresen tudunk együttműködni. Persze az is nagy elismerés, hogy eddig négyszer kaptam meg az Év Legjobb Értékesítője Díjat.

Kinek ajánlja a Pfizert és az orvoslátogatói pozíciót?


A Pfizert azoknak ajánlom, akik szeretik a minőséget, a fejlődést és a sokszínűséget, valamint nem riadnak meg a szabályoktól sem. Elsősorban a minőségi, megbízható gyógyszerek miatt gondolom ugyanis, hogy a Pfizer világelső tud lenni. Csak az innovatív gyógyszeripari vállalatok képesek magas színvonalú gyógyszereket előállítani. Önmagában ez persze nem elég a világelsőséghez, de ez az alapja mindennek. Nekem ez fontos, hiszen a munkámat is a minőségre és a megbízhatóságra alapozom. Emellett azonban tudomásul kell venni azt is, hogy gyógyszeripari cég lévén szó vannak szabályok, amelyeket igenis be kell tartani.

Ami pedig az orvoslátogatói pályát illeti, ide az jelentkezzen, aki szereti a kötetlen munkaidőt, az önálló feladatokat és szervezést, a tárgyalási-előadási lehetőségeket, illetve tudja kezelni az emberek eltérő viselkedését is akár. Hiszen a magas szakmai felkészültség és kreativitás mellett itt fontos a jó emberismeret. Meg kell tanulni bánni az emberekkel. Hiába ismerek például egy orvost 10 éve, ha valamilyen kellemetlen esemény alakította a napját, úgyis másképp reagál a dolgokra, de meg kell találnom vele a közös hangot még ilyenkor is. El kell fogadni azt is, hogy semmi nem hullik az ember ölébe, hanem keményen meg kell dolgozni érte. Ez egy sikerorientált cég, értelemszerűen az lesz sikeres, aki hozza a tőle elvárt teljesítményt. Kitartással és szorgalommal azonban sokra viheti itt az ember.

Kapusi Szabolcs, Purchasing Manager

A Debreceni Egyetemen szerzett közgazdász diplomát pénzügy és management szakirányon. 2007 januárjában került a céghez pénzügyi elemző pozícióba, majd 2008 júniusában kiemelkedő teljesítményének elismeréseképpen a beszerzési osztály vezetésével bízták meg.

Mi a végzettsége, és hogyan került a Pfizerhez?


A közgazdász diplomámat nyolc év alatt szereztem meg. Ennek az a tudatos döntés volt az oka, hogy a harmadik év után elszegődtem a Shellhez gyakornoknak. Két és fél évvel később már, mint pénzügyi elemző mentem át az IBM shared service centerébe. Közben olyan mennyiségű és minőségű tapasztalatot szereztem, ami meghatározta a karrierem későbbi alakulását is. A Pfizernél 2007 januárjában kezdtem pénzügyi elemzői pozícióban, amit egy nyílt pályázat során nyertem el. 2008 júniusában lettem beszerzési vezető – ez komoly elismerése annak a munkának, amit elemzői pozícióban letettem az asztalra.

Jellemző a gyors karrier a Pfizernél?


Az én esetem nem általános, de nem is rendkívüli. A junior pozícióból néhány év alatt fel lehet jutni senior szintre, és az egyes szakterületek között is van lehetőség a váltásra. Az előrelépéshez folyamatosan tanulni kell, hiszen aki a gyógyszeriparban akar elhelyezkedni, az számítson arra, hogy a jelenlegi piaci környezet kusza és instabil, nehéz hosszabb távra tervezni. Az éles verseny mellett a jogi szabályozás is szövevényes, és ez a mindenkori kormány elképzeléseinek megfelelően folyamatosan változik. Amit megtanultunk ma, nem biztos, hogy a jövő hónapban is érvényes lesz. Ha valaki itt akar karriert építeni, akkor annak nagyon széleskörű tudást kell megszereznie, több területen is. Erre a Pfizer minden lehetőséget megad.

Purchasing Managerként mivel foglalkozik?


A Pfizer központi beszerzési osztálya felelős minden egyes áru vagy szolgáltatás megvásárlásáért a Pfizer standardoknak megfelelő színvonalon, minőségben, és természetesen a lehetőség szerinti legjobb áron. Ennek a csapatnak vagyok a vezetője.

Mennyire dönthet önállóan a magyarországi Pfizer?


Ez változó, hiszen azon stratégiai partnerek esetében, akikkel globális szerződéseink vannak, kötelezve vagyunk az adott cég termékeinek megvásárlására, csakúgy, mint a világban működő többi Pfizer vállalat. Természetesen az olyan döntéseknél, mint például a nyomdaipari beszállítók vagy a grafikai stúdiók kiválasztása, szabad kezet kapunk, hiszen mi ismerjük igazán a helyi piac szereplőit. Arról nem is beszélve, hogy ezeken a területeken nehéz lenne olyan globális partnert találni, akinek a Pfizerhez hasonlóan az egész világot átfogó hálózata lenne.

Vezetőként hány ember munkáját irányítja?


Hatan dolgoznak a beszerzésen. Az osztály felépítése alapján minden egyes kiemelt területnek vannak szakértői, akik ismerik például a magyar nyomdaipar szereplőit, a papír- és festékárakat, a szállítási és fizetési kondíciókat és még sorolhatnám. Ez a garancia arra, hogy a tárgyalások során a lehető legjobb feltételeket érjük el. Éves szinten több százmillió forintos megrendelésekről döntünk; itt egy 1%-os megtakarítás is milliós tétel. Nagyon nagy hangsúlyt fektetünk az osztályon belül arra, hogy ne csak egy területhez értő szakembereket képezzünk, hanem folyamatos fejlődést biztosítsunk az ún. on the job tanulás keretében.

Kinek ajánlja a céget, illetve a beszerzést, mint munkakört?


A beszerzésen alapvetően olyan emberekre van szükségünk, akik szeretik, amit csinálnak, érdekli őket, és hajlandóak is kellő odaadással dolgozni. Ez jó eséllyel más vállalatoknál is így van, de a Pfizer, mint a világ első számú innovatív gyógyszergyártója, mindenképpen figyel arra, hogy a dolgozói kiemelkedő juttatási csomagban részesüljenek. Cserébe kimagasló teljesítményt, lojalítást várunk el. Amikor arról van szó, hogy valakit felveszünk, nem feltétlenül a szaktudását vizsgáljuk, hiszen az elsajátítható. Sokkal fontosabbnak tartom azt, hogy az interjú során milyen érzéseim vannak a jelöltet illetően. Azt figyelem, hogy hogyan reagál egy felvetett problémára, milyen a feladatmegoldó képessége, hogyan kezel egy adott szituációt. A belső attitűd sokkal fontosabb, mint mondjuk a cégautók műszaki paraméterei.

Hol látja magát öt év múlva?


Szeretnék a Pfizernél dolgozni, és még azt is el tudom képzelni, hogy továbbra is a beszerzés munkáját irányítom majd. A Pfizer szellemiségét, és azt a nyugodt légkört, ami az egész szervezetet jellemzi, nagyon díjazom. Ami pedig nem tökéletes, azon komolyan dolgozik a cég.